Uchwała Nr XLII.349.2017
Rady Miejskiej w Strumieniu

z dnia 28 grudnia 2017 r.

w sprawie budżetu Gminy Strumień na rok 2018

Na podstawie art.18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. c, d, e i lit. i oraz pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1875, z późn.zm.) oraz art. 211, art.212, art. 214, art. 215, art. 217, art. 218, art. 219, art. 220, art. 221, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 242, art. 257, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2077) - na wniosek Burmistrza Strumienia – Rada Miejska w Strumieniu

uchwala:
Budżet Gminy Strumień na rok 2018

§ 1. 1. Ustala się łączną kwotę planowanych dochodów budżetu Gminy w wysokości 54 714 737,98 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 1, w tym:

- dochody bieżące                   51 304 024,82 zł,

- dochody majątkowe              3 410 713,16 zł.

2. Ustala się łączną kwotę planowanych wydatków budżetu Gminy w wysokości 57 444 737,98 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 2, w tym:

- wydatki bieżące                    48 920 198,50 zł,

- wydatki majątkowe               8 524 539,48 zł.

3. Ustala się szczegółowy wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji w 2018 roku, zgodnie z załącznikiem Nr 3.

4. Ustala się planowane dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem Nr 4.

5. Ustala się planowane dochody i wydatki zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem Nr 5.

6. Ustala się planowane dochody i wydatki związane z wykonywaniem własnych zadań Gminy dofinansowanych z dotacji celowych otrzymanych z budżetu państwa, zgodnie z załącznikiem Nr 6.

§ 2. 1. Deficyt budżetu Gminy w wysokości 2 730 000,00 zł, zostanie sfinansowany przychodami z tytułu planowanego do zaciągnięcia kredytu w wysokości 2 390 000,00 zł oraz pożyczki w wysokości 340 000,00 zł.

2.  Ustala się łączną kwotę planowanych przychodów budżetu Gminy w wysokości 5 226 000 zł zgodnie z załącznikiem Nr 7.

3.  Ustala się łączną kwotę planowanych rozchodów budżetu Gminy w wysokości 2 496 000,00 zł. zgodnie z załącznikiem Nr 7.

§ 3. Ustala się maksymalną kwotę pożyczek udzielanych z budżetu Gminy w roku budżetowym do kwoty 50 000,00 zł.

§ 4. Ustala się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiazywania problemów alkoholowych i programie przeciwdziałania narkomanii, zgodnie z załącznikiem Nr 8.

§ 5. Ustala się zestawienie planowanych kwot dotacji dla jednostek sektora finansów publicznych oraz jednostek spoza sektora finansów publicznych, zgodnie z załącznikiem Nr 9 i 10.

§ 6. Ustala się plan przychodów i kosztów samorządowego zakładu budżetowego, zgodnie z załącznikiem Nr 11 i 12.

§ 7. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi, zgodnie z załącznikiem Nr 13.

§ 8. Ustala się dochody z tytułu opłat i kar za korzystanie ze środowiska oraz wydatki związane z zadaniami z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej, zgodnie z załącznikiem Nr 14.

§ 9. Ustala się plan wydatków obejmujących zadania jednostek pomocniczych gminy na łączną kwotę 217 038,88 zł, w tym na przedsięwzięcia realizowane w ramach Funduszu Sołeckiego, w podziale na poszczególne sołectwa (z art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 21 lutego 2014 r. o funduszu sołeckim (Dz. U. z 2014 r. poz. 301) na łączną kwotę 193 638,88 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 15 i 15a.

§ 10. Tworzy się rezerwy:

1) ogólną w wysokości 100 000,00 zł.

2) celową na finansowanie zadań z zakresu zarządzania kryzysowego w wysokości 155 000,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 16.

§ 11. Ustala się limit zobowiązań z tytułu:

1) kredytów i pożyczek krótkoterminowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego przejściowego deficytu budżetu do łącznej wysokości 500 000,00 zł;

2) na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu kredytu w wysokości 2 500 000,00 zł oraz pożyczki w wysokości 340 000,00 zł;

3) kredytów i pożyczek na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 2 500 000,00 zł.

§ 12. Upoważnia się Burmistrza Strumienia do:

1) zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 500 000,00 zł;

2) dokonywania zmian w planie wydatków budżetu z wyłączeniem przeniesienia wydatków między działami;

3) lokowania wolnych środków na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.

§ 13. 1. Ustala się, że zwroty wydatków dokonanych w tym samym roku budżetowym zmniejszają wykonanie wydatków w tym samym roku budżetowym.

2. Ustala się, że uzyskane zwroty wydatków dokonanych w poprzednich latach budżetowych są przyjmowane na dochody budżetu Gminy w roku, w którym dokonano zwrotu tych wydatków.

3. Wskazuje się termin przekazywania na rachunek budżetu gminy dochodów budżetowych pobieranych przez jednostki organizacyjne Gminy jako 10 dzień miesiąca następującego, po którym nastąpiło ich pobranie.

4. Wskazuje się termin przekazywania na rachunek innych budżetów dochodów budżetowych pobranych przez Gminę jako 20 dzień miesiąca następującego, po którym nastąpiło ich pobranie.

5. Terminy przekazywania na rachunek budżetu Gminy dochodów budżetowych związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami pobieranych przez jednostki organizacyjne gminy wskazuje art. 255 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.

§ 14. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Strumienia.

§ 15. Uchwała podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.

§ 16. Uchwała podlega podaniu do publicznej wiadomości za pośrednictwem dwutygodnika „Nowa Formacja”.

§ 17. Uchwała wchodzi w życie z dniem 01 stycznia 2018 roku.

  

 

 

Przewodniczący Rady
Czesław Greń