Uchwała Nr XVI.130.2019
Rady Miejskiej w Strumieniu

z dnia 19 grudnia 2019 r.

w sprawie uchwały budżetowej Gminy Strumień na rok 2020

Na podstawie art.18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. c, d, e i lit. i oraz pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2019 r. poz. 506,  z późn.zm.) oraz art. 211, art.212, art. 214, art. 215, art. 217, art. 218, art. 219, art. 220, art. 221, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 242, art. 257, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869, z późn. zm.) - na wniosek Burmistrza Strumienia – Rada Miejska w Strumieniu

uchwala:

§ 1. 1. Ustala się łączną kwotę planowanych dochodów budżetu Gminy w wysokości 70.847.502,95 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 2, w tym:

dochody bieżące                68.501.422,01 zł,

dochody majątkowe                       2.346.080,94 zł.

2. Ustala się łączną kwotę planowanych wydatków budżetu Gminy w wysokości 74.284.778,22 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3, w tym:

wydatki bieżące                  67.060.940,73 zł,

wydatki majątkowe            7.223.837,49 zł.

3. Ustala się szczegółowy wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji w 2020 roku, zgodnie z załącznikiem Nr 4.

4. Ustala się planowane dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji  rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem Nr 5.

5. Ustala się planowane dochody i wydatki zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie  z załącznikiem Nr 6.

6. Ustala się planowane dochody i wydatki związane z wykonywaniem własnych zadań Gminy dofinansowanych z dotacji celowych otrzymanych z budżetu państwa, zgodnie z załącznikiem Nr 7.

§ 2. Różnica pomiędzy dochodami, a wydatkami stanowi  planowany deficyt budżetu.

1. Deficyt budżetu Gminy w wysokości 3.437.275,27 zł, zostanie sfinansowany przychodami z tytułu planowanego do zaciągnięcia  kredytu w wysokości  1.344.200,00 zł, pożyczki w wysokości 932.076,02 zł oraz z wolnych środków w wysokości 1.160.999,25 zł.

2. Ustala się łączną kwotę planowanych przychodów budżetu Gminy w wysokości 5.525.275,27 zł.

3. Ustala się łączną kwotę planowanych rozchodów  budżetu Gminy w wysokości 2.088.000,00 zł. zgodnie  z załącznikiem Nr 1.

4. Ustala się przychody i dochody oraz rozchody i wydatki budżetu Gminy, zgodnie   załącznikiem Nr 1

§ 3. Ustala się maksymalną kwotę pożyczek udzielanych z budżetu Gminy w roku budżetowym do kwoty 50.000,00 zł.

§ 4. Ustala się dochody z tytułu  wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiazywania problemów alkoholowych i programie przeciwdziałania narkomanii, zgodnie z załącznikiem Nr 8.

§ 5. Ustala się zestawienie planowanych kwot dotacji dla jednostek sektora finansów publicznych oraz  jednostek spoza sektora finansów publicznych, zgodnie z załącznikiem Nr 9 i 10.

§ 6. Ustala się plan przychodów i kosztów samorządowego zakładu budżetowego, zgodnie z załącznikiem Nr 11 i 12.

§ 7. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi, zgodnie z załącznikiem Nr 13.

§ 8. Ustala się dochody z tytułu opłat i kar za korzystanie ze środowiska oraz wydatki związane z zadaniami z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej, zgodnie z załącznikiem Nr 14.

§ 9. Ustala się plan wydatków obejmujących zadania jednostek pomocniczych gminy na łączną kwotę 248.384,07 zł, w tym na przedsięwzięcia realizowane w ramach Funduszu Sołeckiego, w podziale na poszczególne sołectwa (z art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 21 lutego 2014 r. o funduszu sołeckim (Dz. U. z 2014 r. poz. 301, z późn. zm.) na łączną kwotę 218.201,50 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 15 i 15a.

§ 10. Tworzy się rezerwy:

1) ogólną w wysokości 88.000,00 zł.

2) celową na finansowanie zadań z zakresu zarządzania kryzysowego w wysokości 212 000,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 16.

§ 11. Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych:

1) kredytów i pożyczek krótkoterminowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego przejściowego deficytu budżetu do łącznej wysokości 500 000,00 zł;

2) na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu długoterminowego kredytu w wysokości 1.344.200,00 zł oraz długoterminowej pożyczki w wysokości 932.076,02 zł;

3) kredytów i pożyczek na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 2 300 000,00 zł.

§ 12. Upoważnia się Burmistrza Strumienia do:

1) zaciągania kredytów i pożyczek krótkoterminowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 500 000,00 zł;

2) dokonywania zmian w planie wydatków budżetu z wyłączeniem przeniesienia wydatków między działami;

3) lokowania wolnych środków na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.

§ 13. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Strumienia.

§ 14. Uchwała podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.

§ 15. Uchwała podlega podaniu do publicznej wiadomości za pośrednictwem dwutygodnika „Nowa Formacja”.

§ 16. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2020 roku.

 

 

 

Przewodniczący Rady
Czesław Greń