Zarządzenie Nr 426.2016

Burmistrza Strumienia

z dnia 3 lutego 2016 r.

 

w sprawie: powołania Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej

 

         Na podstawie art. 8 ust. 3 ustawy z dnia 23 marca 2003 r. o planowaniu           i zagospodarowaniu przestrzennego (Dz.U. z 2015 r. poz.  1777 ze zm.) oraz art.       7 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2015r. poz. 1515 ze zm.) Burmistrz Strumienia:

zarządza, co następuje:

 

§ 1

 

1.  Powołuje się Gminną Komisję Urbanistyczno-Architektoniczną zwaną dalej „Komisją”, jako organ doradczy Burmistrza Strumienia w sprawach planowania i zagospodarowania przestrzennego.

 

2.  W skład Komisji wchodzą specjaliści z dziedziny planowania przestrzennego
i architektury rekomendowani przez Burmistrza Strumienia w następujących osobach:

 

1)        Tkocz Ewa - członek Komisji, członek Towarzystwa Urbanistów Polskich Oddział w Katowicach, urbanista;

2)        Kohut Jan – członek Komisji, urbanista;

3)        Łukasz Pomykoł – członek Komisji, członek oraz Wiceprezes Towarzystwa Urbanistów Polskich Oddział w Katowicach;

4)        Stasica Janusz – członek Komisji, Naczelnik Wydziału Architektury
i Budownictwa Starostwa Powiatowego w Cieszynie;

5)        Mendrek Łukasz – członek Komisji, inspektor Urzędu Miejskiego               w Strumieniu, członek Towarzystwa Urbanistów Polskich Oddział              w Katowicach, urbanista;

6)        Helena Król – członek Komisji, inspektor Urzędu Miejskiego w Strumieniu.

 

§ 2

Prowadzenie i koordynację prac Komisji powierza się Przewodniczącemu.

§ 3

Organizację oraz zasady działania Komisji określa Regulamin pracy stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.

 

 

§ 4

Wydatki związane z działalnością Komisji pokrywane są z budżetu Gminy Strumień
w ramach środków zaplanowanych na działalność z zakresu planowania przestrzennego.

§ 5

 

Traci moc zarządzenie Nr 1082/2013 Burmistrza Strumienia z dnia 18 listopada     2013 r. w sprawie powołania Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej.

 

§ 6

 

Wykonanie zarządzenia powierzam – Kierownikowi referatu GNP.

 

§ 7

 

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 

 

                                                                          

                                                                       Burmistrz Strumienia

                                                                        mgr Anna Grygierek

 

 

 

 

 

 

Załącznik

 do zarządzenia Nr 426.2016

                                                                           Burmistrza Strumienia

z dnia 3.02.2016 r.

 

 

REGULAMIN PRACY GMINNEJ KOMISJI

URBANISTYCZNO-ARCHITEKTONICZNEJ

 

§ 1

 

Regulamin określa:

1.    Organizację wewnętrzną Komisji.

2.    Tryb działania Komisji.

3.    Zakres wydawanych przez Komisję opinii.

4.    Zasady wynagradzania członków Komisji.

 

§ 2

 

1.    Komisja działa na podstawie niniejszego regulaminu.

2.    Komisja działa w siedzibie Urzędu Miasta Strumień, Rynek 4.

3.    Gminna Komisja Urbanistyczno-Architektoniczna jest organem doradczym Burmistrza Strumienia w sprawach zagospodarowania przestrzennego.

4.    Komisja zostaje powołana do:

1)        opiniowania projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;

2)        opiniowania opracowań studialno-projektowych;

3)        opiniowania aktualności planów i studiów miejscowych;

4)        analizy zmian w zagospodarowaniu przestrzennym.

 

§ 3

 

1.    Komisja składa się z przewodniczącego, wiceprzewodniczącego, sekretarza oraz członków.

2.    W posiedzeniach Komisji mogą brać udział i zabierać głos inne osoby zaproszone lub upoważnione przez Burmistrza, bez prawa udziału
w formułowaniu opinii końcowej Komisji.

3.    W posiedzeniach Komisji biorą udział autorzy przedstawianych opracowań urbanistycznych.

4.    Na pierwszym posiedzeniu członkowie Komisji wybierają przewodniczącego, wiceprzewodniczącego oraz sekretarza. Przewodniczącym Komisji może zostać osoba uprawniona do sporządzania projektów aktów planistycznych spełniająca wymogi określone w art. 5 ustawy o planowaniu                           i zagospodarowaniu przestrzennym.

5.    Przewodniczący oraz wiceprzewodniczący Komisji reprezentują ją na zewnątrz oraz przygotowują ustalenia z jej posiedzeń.

6.    Sekretarz Komisji prowadzi merytoryczny nadzór nad całokształtem obsługi technicznej prac Komisji, w tym sporządzanie protokołów posiedzeń.

 

§ 4

 

Tryb pracy Komisji:

1.    Komisja obraduje na posiedzeniach, których częstotliwość wynikać będzie
z potrzeb zasygnalizowanych prze Burmistrza Strumienia.

2.    Tematykę i terminy posiedzeń z uwzględnieniem zgłoszonych problemów,
w szczególności tematy wynikające z ustawy o planowaniu
i zagospodarowaniu przestrzennym, listę osób zaproszonych na posiedzenie Komisji, ustalana jest w porozumieniu z jej Przewodniczącym.

3.    Burmistrz powiadamia Przewodniczącego o konieczności zwołania posiedzenia przedstawiając pisemnie tematy, które mają być przedmiotem wydania opinii, udostępniając posiadane materiały i dokumenty.

4.    Opracowania przedstawione do zaopiniowania Komisji przedstawiane są na posiedzeniu Komisji przez ich autorów.

5.    W przypadku, gdy członek Komisji jest jednocześnie członkiem zespołu autorskiego rozpatrywanego opracowania na czas dyskusji w tym zakresie podlega on wyłączeniu z prac Komisji i nie bierze udziału w sporządzaniu opinii.

6.    W sprawach szczególnie złożonych Komisja może ustalić potrzebę pozyskania dla danej sprawy dodatkowej opinii lub ekspertyzy. Przewodniczący przedstawia wówczas niezwłocznie Burmistrzowi stanowisko Komisji na piśmie wraz z uzasadnieniem.

7.    Jeśli stanowisko Komisji Burmistrz uzna za zasadne, zleca opracowanie opinii lub ekspertyzy i po ich otrzymaniu udostępnia Komisji.

8.    Komisja określa swoje stanowisko w formie pisemnej na podstawie przedłożonych materiałów, wystąpień, opinii lub ekspertyz (jeśli takie były opracowywane) oraz dyskusji.

9.    Opinię podpisują: Przewodniczący oraz pozostali członkowie Komisji.

10. Opinię po jej sporządzeniu i podpisaniu przedstawia Burmistrzowi Przewodniczący Komisji w terminie 7 dni od dnia jej ostatecznego posiedzenia. Opinie Komisji po zatwierdzeniu przez Burmistrza są ostateczne.

11. Z posiedzenia Komisji sporządzany jest protokół.

 

 

 

§ 5

 

Opinia Komisji powinna zawierać:

1.    Ocenę opracowania pod względem merytorycznym i formalnym, w tym pod katem wymogów ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2015 r. poz. 1777 ze zm.), rozporządzeń wykonawczych i innych ustaw szczególnie związanych
z problematyką planowania przestrzennego.

2.    Wnioski.

 

§ 6

 

1.    Obecni na posiedzeniu członkowie Komisji podpisują listę obecności.

2.    Kworum Komisji stanowi połowa jej składu osobowego plus jedna osoba.

3.    O terminie posiedzenia Komisji należy zawiadomić członków oraz zaproszone osoby co najmniej na 4 dni przed terminem posiedzenia.

 

 

§ 7

 

1. Za udział w posiedzeniach Komisji członkowie otrzymują wynagrodzenie:

1) Przewodniczący – w wysokości 500,00 zł brutto;

2) członkowie – w wysokości 450,00 zł brutto;

3) Pracownicy Urzędu Miejskiego w Strumieniu będący członkami otrzymują wynagrodzenie za pracę w Komisji wykonywaną poza godzinami pracy służbowej w wysokości – 350,00 zł brutto.

2. Podstawą do wypłacenia wynagrodzenia stanowi podpis członka Komisji złożony na liście obecności uczestników posiedzenia Komisji.